15.9.2013

On my way to healthier life

Moikka! Halusin tulla esitteleen mun uudet superfoodit teille :-) Oon nyt taas syksyn tullen alkanu kiinnittää vähän enemmän huomioo siihen, mitä syön! Salillakin oon käyny säännöllisemmin ja oon tehny kunnon treenejä 3-4 kertaa viikossa, sen lisäks pyöräilen ja käyn lenkeillä ja jazztanssissa.  Ostin punnitse&säästä -kaupasta quinoahiutaleita ja -siemeniä, sekä psyllium-kuitua. Quinoa, suomalaisittain kvinoa on vähän niinkun riisi tai muu vilja, mutta siinä on enemmän proteiinia, ravintokuitua, fosforia, rautaa, magnesiumia sekä aminohappoja. 
_MG_4800_MG_4803_MG_4805
_MG_4692
Ite käytän kvinoahiutaleita aamupuurossa, laitan yhen ruokalusikallisen kvinoaa ja pari lusikallista pikakaurahiutaleita ja haudutan vedessä. Päälle laitan vadelmia, mehukeittoa tai banaanii, tosi hyvää ja täyttää koko aamupäivän ajan kvinoan proteiinin takia :-)
_MG_4804
Kvinoan siemeniä käytin eilen ekaa kertaa, laitoin niitä tortillan sisään kanan ja kasvisten joukkoon ja voin kyllä sanoo että oli eka kerta kun en jaksanu syödä edes yhtä kokonaista tortillaa, se oli niin täyttävää :-D Näitä siemeniä voi käyttää just esimerkiks riisin korvikkeena tai lisukkeena ruoassa niinkun mä käytin tortilloissa. Ilmeisesti sitä voi käyttää leivonnassakin, onko jollain tästä kokemuksia?
quinoasiemenet
Ekassa kuvassa näkyykin vähän kvinoan siemeniä tortillassa, tokassa kuvassa on psyllium-kuitua, jota käytän noin ruokalusikallisen päivässä, esimerkiksi smoothieen sekoitettuna se tuo hyvin rakennetta seokseen. Psyllium kuitu on siis ravintokuitu, joka puhdistaa kehoa ja auttaa pysymään virkeänä yms. Syön tosi vähän leipää (ruisleivästä sais kuituja), joten tällanen lisäkuitu on hyväks mun ruokavaliolle :-)

3 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Noi kvinoat oli joku 2e/100g ja toi kuitu oli kai 4e/pussi

      Poista
    2. Kannattaa ostaa vaikka pieni pussillinen kokeiluun! :)

      Poista