15.3.2014

Treenitavoitteita

Moikka! Siitä onkin pitkä aika, kun viimeks kirjottelin terveyteen liittyvistä jutuista. Oon nimittäin joulun jälkeen laiminlyönyt terveellisen ruokavalion merkityksen ja reenaaminenkin on ollut aika epäsäännöllistä ja vähän pakonomaista. Mulla on nyt koulussa kaksi liikkakurssia, joten koulun puolesta liikuntaa tulee joka päivä vähintään se yksi tunti. Tuntuu kuitenkin, että omat treenit on vaikee sovittaa näiden treenien lisäksi, koska joskus käydään koulun ohjelman mukaan salilla tai tunnit on muuten sen verran raskaita, etten viitsi rasittaa itseeni enempää.

Tein kuitenkin vähän tavoitteita tulevalle keväälle, tuntuu että oon vihdoinkin saanut lisää motivaatota hyvinvointiin liittyviin juttuihin, toivotaan että sama fiilis pysyy yllä jatkossakin :-)

Tässä olis tavoitteita keväälle:
- 6 tuntia koululiikuntaa/viikko (pallopelejä, kuntotunteja, kuntosalia yms.)
- 1,5h jazztanssitunti/viikko
- 2-3 salitreeniä (yleensä ainakin 1 tulee tehtyä koululiikassa)
- Yksi puolen tunnin juoksulenkki tai tunnin kävelylenkki/viikko
- Koulumatkat pyörällä

Liikuntaa tulis näiden tavoitteiden mukaan jopa 10 tuntia (+pyöräilyt), mikä ois mulle ihan huipputulos :-) Koitan kuitenkin kuunnella itteeni, etten rasitu liikaa koska onhan elämässä tietysti muutakin kun liikunta!

Paljon motivaatiota antaa myös uusi kaksijakoinen saliohjelma, jota oon nyt noudattanut noin kuukauden ja tuloksia näkyy jo! Mulle ainakin tää jako on toiminut hyvin ja molemmat treenit on tosi tehokkaita; jokaista lihasryhmää rasitetaan 1-3 erilaisella liikkeellä ja liikkeitä tehdään 10-12x3 kertaa.

Ohjelma on jaettu niin, että ekassa treenissä käydään läpi:
jalat (kyykky, prässi+yhden jalan prässi, pakarapotkut taljassa, takareisilaite)
hauis (yhden käden hauiskääntö scott-penkissä, taljassa)
ojentajat (dippi, taljassa)
suorat vatsat (vatsakeinu, matolla)

Toisessa treenissä on sitten
rinta (penkki, dippi rinnalle laitteessa)
selkä (maastaveto, kulmasoutu)
olkapäät (vipunosto takaolkapäille, vipunosto, sumokyykky+pystysoutu)
vinot vatsat (vartalonkierto laitteessa, matolla/jumppapallolla)

Ajattelin, että voisin tulla tänne kirjaamaan aina välillä sunnuntaisin yhteenvetoja viikon treeneistä, sillon ainakin pitäis jaksaa pysyä tavoittessa ;-)

4 kommenttia:

  1. Mistä oot ostanu nuo sun salihanskat? :) Tarvisin ite niin paljon!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ostin go expoilta viime viikonloppuna mutta ainakin topsportissa oli ihan laadukkaita hanskoja! :)

      Poista
  2. Uu go janika! x) mistä noi hommasit muuten noi salihanskat?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hehe x) sieltä messuilta! ostin myös sellasen kännykkäjuden käsivarteen :)

      Poista