19.8.2014

Asiaa ruokavaliosta

Entäs sitten ruokapuoli? Noudatan siis ihan normaalia ruokavaliota, joitain ruokia koitan vältellä koska niistä tulee masu kipeeks (eli vaaleet leivät ja pastat, omenat yms). Koitan korvata ne esimerkiks ruisleivällä, täysjyvätuotteilla ja kasviksilla. Yks mun pahe on ollut jo keväästä asti Mama-nuudelit, en ymmärrä miten niihin aina iskee himo! :-D Tottakai myös suklaa houkuttelee varsinkin koulussa välkällä kun on kauhee nälkä..Tässä asiassa on pakko vähän petrata koska jokapäiväinen kaupassa käynti syö rahaakin aika kiitettävästi :-D Aattelin nyt vähän avartaa teille että millaiset jutut kuuluu mun jokapäiväiseen elämään näin ruuankin suhteen!

Aamupala on ihan joka aamu sama: puuro jonka päällä on vaihtelevasti marjoja, kanelia, jugurttia, mehukeittoo tai ihan mitä kaapista sattuu löytymään :-) En myöskään herää ilman kahvia, sen lisäks juon noin puoli litraa vettä, joskus myös appelsiinimehua. Otan aamulla myös jotain D-vitamiinia ja kalkkitabletin ja pari muuta vitamiinia jota äiti aina laittaa valmiiks pöytään :-D
Kesälomalla lounasaika oli tosi vaihteleva, koska joko heräsin töihin tai reissuun 8-9 aikaan tai sitten saatoin kömpiä aamupalalle siinä 11-12 aikaan, jolloin tietysti lounas yleensä jäi välistä. Syötiin kesällä melko terveellisesti, yleensä salaattia ja siihen jotai grillattua lihaa, sieniä, uunilohta...Alla onkin kuva yhdestä mun ihan lempparisalaatista, vähän erilainen kun vaikka perus kanasalaatti, sekin kyllä tosi hyväää! :-) Koulussa syönkin sitten sitä ruokaa mitä oon tarjolla, ellei se oo vaikka nakkikeittoo, sillon otan omat eväät mukaan...:-D

Ennen ja jälkeen treenien pitää tottakai muistaa tankata! Yleensä meen suoraan koulusta salille, mutta jos on esimerkiks paljon läksyjä tai joku aikataulullinen ryhmäliikuntajuttu niin käyn siinä välissä usein kotona. Kiireessä (jota mun arki lähes aina on) ei ehdi tekemään mitään kunnon aterioita, joten mun helppo ja täyttävä välipala näyttää usein alla olevan kuvan gourmet-aterialta (not), eli paistettu muna ja ruisleipä kunnon täytteillä ja jotain mehua. Treenin jälkeen (ja myös lepopäivinä) syödään sitten illallinen joka on ihan perus kotiruokaa: makaronilaatikkoa, jotain lihaa/kalaa/kanaa ja salaattia tmv :-)
Iltapalaks syön aika usein maitorahkaa ja ananasta, toi lidlin rahka ja dolen ananakset on ihan paras yhdistelmä! Myös ruisleipä tai hedelmät maistuu illalla :-)_MG_0763 copy
Löytyykö teiltä samoja juttuja ruokavaliosta tai onko ideoita millä vois piristää aamupuuroa tai rahkaa? :-)

2 kommenttia:

  1. Hah hauska sattuma, mama nuudeleissa on se joku. Itekki saattaa tulla vaa kauhee himo viikottain varsinkin niihin maman kuppi nuudeleihin !!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah kiva kuulla että joku muukin on samassa veneessä! :D ne on vaan niiin hyviä.. x)

      Poista