13.8.2014

Muutama sana urheilusta

Moikka! Paljon on kyselty ja tykätty noista aiemmista urheiluun liittyvistä postauksista joten ajattelin tulla vähän kertoilemaan miten mulla nykyään menee sen suhteen. Enää en urheile niin orjallisesti kuten esimerkiks silloin kun tavotteena oli pudottaa painoa, oon opetellu vaan hyväksyy oman kropan ja liikkumaan omaksi iloksi. Tottakai tavotteena on myös saada lisää lihasta ja rasvoja pois mutta en koe sitä enää niin tärkeeks kun ennen :-) Rakastan raskaita treenejä salilla ja sitä tunnetta kun on lenkillä antanut ihan kaiken itestään, en vois myöskään kuvitella elämää ilman tanssia: tunneilla saa kunnon irtioton arjesta!

Nyt kun koulutkin on alkanu ja yo-kirjotusten tuoma stressi painaa päälle niin on vähän pakko karsia harrastuksista jotta aikaa riittää muullekkin kun koululle ja treenille. Käyn siis kerran viikossa tanssimassa jazzia sekä noin kolme kertaa salilla. Tällä hetkellä mulla on 2-jakoinen ohjelma joka näyttää tältä: 

Treeni 1: jalat ja olkapäät
5-10min alkulämppä
takakyykky smith-laitteella 3x12
yhden jalan jalkaprässi 3x12 (kummatkin jalat)
pakarapotkut taljassa 3x12
maastaveto suorilla jaloilla tangolla 3x12
takareisilaite 3x12
pystypunnerrus kahvakuulalla 3x12
vipunostot käsipainoilla 3x12
vatsat ja venyttelyt

_MG_2486

Treeni 2: rinta, selkä, hauis, ojentajat
5-10min alkulämppä
penkkipunnerrus 5x5
ristikkäistalja 3x12
kulmasoutu käsipainoilla (penkistä tuki) 3x12
hauis mutkatangolla 3x12
ojentajat taljassa pään yli 3x12
dipit/ojentajapunnerrus (fiiliksen mukaan jompikumpi) 3x12
vatsat ja venyttelyt

_MG_2478
Tanssin ja salitreenin rinnalle on välillä kiva saada vähän vaihtelua: joskus innostun lähtemään juoksulenkille, pumppiin, uimaan, vesijuoksemaan tai vaikka tekemään kahvakuulatreeniä omalla pihalla nuvista näkyy! Netistä löytyy hurjasti erilaisia vinkkejä kahvakuulalla treenailuun, suosittelen myös parin tunnin kurssia jossa tsekataan oikeet tekniikat ettei sitten satu mitään onnettomuuksia (mm. olkapään muljahtamista paikoiltaan...). Erilaiset kuntotunnit on myös ihan superhyviä ja hauskoja treenejä, kokeilussa on ollut mm. spinning, combat, attack, CX-works, piloxing ja monet muut :-)
_MG_2495
Uus innostus on leuanvedot! Se on ollu mulle aina jotenkin heikoin alue ja ehkä joskus on mennyt yks leuka, nyt oon jo saanut jopa 3-4 mikä on mulle huikeaa edistystä :-D Penkkimaksimi junnaa vieläkin siinä 50 kilon paikkeilla, joskus vähän enemmänkin. Siinä tavotteeks oon asettanu 55kg ja siks treenaankin noin lyhyillä sarjoilla penkkiä. Mutta niin, toivottavasti sain vähän avattua teille mun tän hetkistä treenitilannetta. Paljon löytyy motivaatiota urheiluun ja jatkuva kehitys takaa, että tuskin into ainakaan heti lopahtaa salilla käyntiin, siitä on kuitenkin jo tullut vähän niinkun elämäntapa: aamulla kannetaan reenikamat kouluun ja sieltä sitten salille ja illalla hyvällä fiiliksellä kotiin syömään, tätä rutiinia onkin jo jatkunut reilut kolme vuotta :-D Jos teillä jäi vielä jotain kysyttävää noista liikkeistä tai muusta niin kysykää rohkeesti!

Ajattelin tehdä vielä toisen hyvinvointiin liittyvän postauksen nimittäin ruokavalioon liittyen, lisää siitä puolesta siis lähipäivinä!

2 kommenttia:

  1. ihan mahtava postaus, tykkään! lisää tän tyylisiä::)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, lisää siis tulossa :)

      Poista